onsdag 2 november 2011

Grå fjäril






Under min tågresa idag hann jag läsa en och en halv gamla inredningstidningar, bläddra igenom den aktuella PartyLite-katalogen och läsa två kapitel i en kursbok som finns med i läsanvisningarna till morgondagens seminarium. I en av tidningarna, Allt i hemmet, fick jag syn på en bild på den violfärgade kannan från Mateus som syns överst i det här inlägget och det sa bara bam. Så underbart fin! Mateus har en finfin bildbank, men det går inte att låna bilder från deras hemsida. Mycket dumt. Så jag har fått googla fram dessa bilder istället, men länkfunktionen protesterar nu så jag får försöka fixa länkarna en annan dag.

Soppskålen är också himla fin. Jag har bara frukostskålar och skulle gärna komplettera med dessa gröna soppskålar. Och det gråa fjärilsfatet står högt, högt på min önskelista. De gör sig utmärkt med de rosa faten dessutom. Tyvärr hittade jag ingen bild på det gråa fatet i sin helhet, så det fick bli en blå variant av det också. Men det är ju också fint...

Jag har planer på att börja samla på en lite finare servis. Det väger mellan Swedish Grace och Mateus. Det vete sjutton om det inte lutar mest åt Mateus, trots allt... om det nu går att bestämma sig för en eller ett par färger... Swedish Grace är lite mer begränsade i färgalternativ, så det kanske vore klokast för den mentala hälsans skull att välja det!


2 kommentarer:

  1. Viol är mnycket fint!
    Vem har sagt att man måste begränsa sig? Jag har Mateusporslin i grön, turkos, ljusrosa, viol och grått! Det är fint att mixa lite.. :)

    SvaraRadera
  2. Mixa är en sak. Att övermixa en annan! Det blir inte fint om man har rött och grått och gult och grönt och turkost och svart och lila och...... you get my point ;)

    SvaraRadera