söndag 26 december 2010

Ut ur julbubblan?


Mina juldagar har mestadels spenderats i en bubbla i soffan växelvis läsandes och tittandes på julens teveprogram. I förmiddags såg jag Erin Brockovich för okänd gång i ordningen, igår blev det Änglar och demoner och 27 dresses. Jag är inne på bok nummer tre för veckan, återstår att se hur många jag hinner läsa innan det nya året anländer och också om jag skriver något här om någon av dem.
Tiden har gått så fort, imorgon är det dags att göra hål i bubblan och åtminstone börja ta sig ur den. Till att börja med måste mina glasögon göra ett akutbesök hos optikern och få en ny näsplutt ditsatt eftersom den förra bestämde sig för att lossna på uppesittarkvällen vilket gav mig skavsår på näsan innan jag rotade fram de gamla trasiga glasögonen..
Även om jag inte vill tänka på det riktigt ännu så börjar det bli hög tid att påbörja lite mer noggrann planering av min flytt - och packning. Det finns gott om snö som ignorerats den senaste tiden, och nybildade drivor som måste hållas efter.
Men nej, jag tänker nog inte lämna min bubbla helt och hållet förrän vi stigit in i det nya året. 2011, jag tycker inte siffrorna klingar särskilt bra. Jag hoppas att det inte innebär att året i sig kommer klinga dåligt.



2 kommentarer: