fredag 10 december 2010

10 décembre 2010


Jag halkade efter i utmaningen ännu en gång, men nu har jag tagit igen det och förhoppningsvis hänger jag med ordentligt nu när det bara är "upploppet" kvar. Två dagars praktik förvandlades till tre den här veckan, då det var gigantiskt personalbortfall på grund av sjukdomar. På onsdag eftermiddag var jag den mest rutinerade, med sällskap av en vikarie som aldrig varit på förskolan innan, och två föräldrar. Vi improviserade en aning och när jag gick hem direkt efter mellis kände jag mig som en urvriden disktrasa som inte riktigt kunde förstå hur jag skulle orka gå tillbaka dagen därpå. Men så skedde, och det gick bra. Jag har aldrig använt uttrycket TGIF, men idag känner jag anledning till det. TGIF, alltså!
Jag har spenderat merparten av dagen under min filt, drickandes thé, läsandes bloggar, tv-tittandes, lussekattsfikandes och såklart lunchätandes. Det behöver vara en sådan dag.

Ikväll blir det Idolfinal och så ska jag försöka få några glimtar av Nobelmiddagen förstås.
Imorgon tror jag det blir lussekattsbak, eller allra senast på söndag. För på måndag är det ju Lucia och då duger inga köpta lussekatter till Luciamorgonschokladen!

Igår kom också det första antagningsbeskedet. Precis som jag väntat kom jag in på mitt förstahandsval - förmodligen på grund av högskoleprovet. Kanske hade jag klarat det med betyget också, men det är ju svårt att veta. Eventuellt hade jag fått vänta till det andra antagningsbeskedet för att få ett definitivt besked då. Så jag är glad att jag satt i den iskalla aulan den där oktoberlördagen och våndades över högskoleprovet!

Jag tackade ja till platsen direkt jag sett att beskedet fanns registrerat på studera.nu så nu blir det en tid av funderande och planerande innan jag åter beger mig mot sydligare breddgrader. Den här gången ska det gå! Min praktik har bekräftat att det är i skolvärlden jag vill vara. Om jag sedan ändrar inriktning från den sökta 1-6-inriktningen till en som riktar sig till F-åk2 återstår att se. Jag har hela första terminen och dess praktikperioder att komma underfund med det.

2 kommentarer:

  1. Grattis!

    Dumma Lucia att infalla på en måndag för övrigt. ;-D

    SvaraRadera
  2. Elisabeth: Tack!
    Haha, det hade varit bättre om det varit på en tisdag eller torsdag, ja. Nu får jag lov att gå upp tidigt en dag när jag borde fått sova länge ;)

    SvaraRadera