tisdag 21 december 2010

Sista sommaren (med dig), Ann Brashares


För något år sedan läste jag Ann Brashares ungdomsboksserie Systrar i jeans mer eller mindre i ett svep och tyckte väldigt mycket om dem. Den här boken stod förvisso bland ungdomsböckerna, men det står att läsa på dess baksida att det är Brashares första vuxenroman.
Jag kan förstå varför de väljer att kalla den det, problematiken i boken är inte lika lättsmält (om man får kalla det så) som i Systrar i jeans, men jag tror ändå att ungdomar uppskattar den mer än vuxna.


Det är en välskriven bok och jag tvekar lite i vad jag ska ge den för betyg. Därför väljer jag den lätta vägen och ger istället mellanbetyget 3½/5.
Men om ni aldrig läst något av Brashares rekommenderar jag ändå att ni börjar med Systrar i jeans innan ni ger er på denna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar