måndag 6 december 2010

Day 22 – Something that upsets you

De där stora självklara sakerna är just självklara så jag skippar att fördjupa mig i dem.
Men det är svårt att komma på något annat. För egentligen kan precis allting göra mig upprörd, om det vill sig så. Det handlar bara om tajming.

Jag är en känslomänniska som hela tiden balanserar på en skör lina, mitt emellan djupaste upprördhet och högsta av lyckokänsla. Ibland är det svårt att veta varthän känslobergochdalbanan ska vika förrän i efterhand.

Jag antar att man kan säga att jag ogillar när saker inte går min väg väldigt mycket.
Jag blir upprörd när man planerat något med någon och den plötsligt blåser av alltihop för att något annat dykt upp. Något som likagärna skulle kunnat göras en annan dag, när man inte redan är uppbokad.
Jag upprörs av att thévattnet aldrig tycks vara alldeles lagom varmt, utan att det hunnit svalna alldeles för mycket eller fortfarande är kokhet fast man väntat i tre evigheter på att kunna börja dricka.

Och jag är fullständigt allergisk mot när de bryter för reklam på tv mitt i ett avgörande ögonblick, om det så är i en film, ett tävlingsprogram typ Idol eller ett nyhetsprogram. Men mest mot att vilja men inte kunna sätta ord på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar