tisdag 21 december 2010

Det här är allt - Cordelia Kenns kuddbok, Aidan Chambers

 
Bortsett från böckerna om Harry Potter är detta den tjockaste ungdomsbok jag någonsin ramlat över (ca. 850 sidor). Naturligtvis kunde jag inte motstå att låna den då jag hittade den på biblioteket. Men drygt en tredjedel in i boken kände jag mig så frustrerad över sättet författaren valt att skriva två parallella "historier" på varje uppslag. Även om syftet går fram om man har tålamodet att ta sig igenom de 2-300 sidor som är skrivna på detta vis, så stör det historien så mycket att jag önskar att det var skrivet på ett annat sätt. En mindre ihärdig läsare hade antagligen gett upp där, men jag fortsatte och det är jag glad för.
Boken är trots allt riktigt bra och jag ger den ett betyg på 4/5.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar