onsdag 15 december 2010

Granen står så grön och grann i stugan







1. Granen blev äntligen klädd, bara två veckor efter att jag tänkte tanken första gången.
2. Ljus, ljus och åter ljus.
3. Kom på att jag glömde att fota adventsljusstaken i söndags. Bjuder på en suddig onsdagsbild istället.
4. Mormors julpynt följde med mig när jag flyttade. Nu får de pryda sin rätta plats igen!
5. Och julbonaden jag köpte på marknaden i oktober kom upp för någon vecka sedan.
6. Hyacinten har nog fått lite för mycket vatten och blivit ranglig, men blommar fint gör den ju ändå. Och doftar.
7. Den stora frågan är om amaryllisen ska hinna slå ut till jul? Dumma affär att inte ha några tidigare!

1 kommentar:

  1. Jag tycker alltid att det är en smula klurigt med hyacinter. Antingen får de för lite vatten, och blir missnöjda med det, eller så får de för mycket, och blir just rangliga.

    SvaraRadera