tisdag 14 december 2010

Day 29 – Your aspirations


Mina ambitioner, jag skulle vilja börja med att skriva att jag undrar om jag har så värst många sådana egentligen. Däremot kanske de jag faktiskt har är stora, rentav för stora? Men man kan ju inte tänka så, då blir livet ganska meningslöst, har jag lärt mig.

Min största, och förmodligen svåraste, ambition torde vara den att göra mitt liv till det bästa jag kan.
Vilket, om man benar lite i det, betyder att jag vill klara av hela den utbildning jag ska göra ett nytt försök med i januari. Att få ett jobb som ger mig en lön som i sin tur tillåter mig att uppfylla mina drömmar varibland det egenritade och byggda drömhuset, en egen familj, att ta körkort och resa kan nämnas.
Liksom fotograferandet och skrivandet, men det kräver förstås inte pengar för att kunna utföras, som jag vill utveckla.

Jag vill bli en bättre människa, den bästa jag kan bli. Jag vill kunna se tillbaka på mitt liv en dag och känna att jag är ganska nöjd med det trots de irrvägar jag ibland hamnat på...

Jag har också ambitionen att läsa, många och bra böcker vill jag läsa.
Jag vill leva i så stor samklang med vårt jordklot som är möjligt utan att för den delen bli en total nörd, eller känna att det är ett ångestskapande måste.

Och avslutningsvis; ha mer roligt, vara lite mer avslappnad, bli bättre på att ta vara på livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar