måndag 22 november 2010

frostnät.


Samma dag som jag fotade de frostiga rönnarna möttes jag av en spektakulär syn på morgonen när jag kom in i vardagsrummet och blickade ut genom fönstret. Jag har som åtminstone vissa av mina läsare känner till, en hemsk spindelfobi, men jag är nästan lika rädd för spindelnät. Så det var inte självklart att jag skulle dokumentera dessa frostiga spindelnät. Men de var faktiskt spectacular! (med viss reservation för hur det stavas)

Synd bara att taket är i så många färger. Det är ju inte toksnyggt direkt, haha. Men men, det är bara tre år sedan taket lades om och de där omålade brädorna sattes upp, så de ska nog få lite färg inom sinom tid. Och det blåa ska bli gult (som fönsterväggen) bara den nya altanen byggts, vilket inte skedde nu i höst som vi hoppats... Vedbodens skiftande rödfärg beror på ytterligare ett ofärdigt projekt som inte är färdigställt ännu. Men det blir det nog, så småningom...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar