måndag 15 november 2010

Day 05 – Your definition of love

Jag har dubbelt handikapp när det kommer till kärlek. Dels ganska liten erfarenhet, dels svårigheter att sätta ord på känslor. Vilket såklart innefattar alla känslor, inte bara kärlek, men nu var det det jag skulle skriva om.

Men när jag funderat på vad jag ska skriva om det här temat så är ett ord som återkommit - trygghet. Att känna sig trygg, bekväm och som att man helt och hållet kan vara sig själv med någon.
Att man ser förbi brister som man inte kan förlåta någon annan vemsomhelst för - jag har till exempel supersvårt för okunnighet inom skrivkonsten. Att inte kunna stava, att misshandla språket med förkortningar som egentligen inte finns osv. Men hos någon som betyder mycket för mig spelar det inte lika stor roll. Det går att förbise.

Kärlek är för mig att finnas vid någons sida såväl i nöd som i lust, för att lite fint låna ord från äktenskapslöftena. Att dela det lilla i livet, vardagen, med någon, och liksom se det magiska i det. Och mycket mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar