tisdag 16 november 2010

Day 06 – Your day


Caspians härliga sovstil del I.

Min dag började med förvåning av att alarmet ringde strax efter att jag vaknat av mig själv. Vilket är ganska sällsynt, jag brukar ligga i sängen och dra mig och vakna i lugn och ro en god stund innan alarmet ringer annars. Idag steg jag upp direkt, och inledde som för det mesta annars min vardagsmorgon med Våra bästa år, kattgos och posthämtning. Bara det att posten inte hade hunnit komma, förmodligen till följd av kylan och eventuellt lite halka? Lite senare blev det en andra promenad bort till brevlådan, men då hade jag hunnit med att dricka en kopp thé och äta en saffransbulle också. Mmm, jag vet. Alldeles utmärkt sen frukost!
Det stod kontroll av skorstenen på schemat idag, så mamma hade tagit ut semester. Således kom det sig att vi lite senare, när lustigkurren sotarfejarmästaren avlägsnat sig, åkte iväg för lite shopping. ÖoB fick sig ett besök, och så ICA förstås.. Väl hemma igen åt jag välbehövlig "middag" bestående av de sista resterna av min kycklinggryta och lite läsning av Drömhem & trädgårds julnummer.
Sedermera landade jag för en stund sedan i soffan där jag gått igenom lite bilder som jag lade in i datorn tidigare idag och så kom det sig att jag upptäckte Windows Live Photo Gallery och ägnade någon minut åt att testa att beskära och joxa med färger. Det kändes lagom avancerat, så jag kanske kommer piffa fler bloggbilder där framöver och skjuter Photoshopinköp & lärande på framtiden!
Återstoden av den här dagen kommer jag nog mest att förbli här i soffan under min filt och med massor av tända ljus. Senast jag konfererade termometern visade den nästan -8,0 grader och livet på landet med jordvärme gör att inomhustemperaturen inte riktigt hänger med. Det enda som möjligtvis kan göra läget bättre än filt och ljus är en kopp thé, och den tror jag att jag ska gå och fixa med nu!



Sessan har spenderat ett stort antal timmar sovandes på elementet de senaste dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar