tisdag 30 november 2010

Day 17 – Your favorite memory



Att välja ett enda minne som min favorit är en omöjlighet. Det finns så många minnen.. så det får bli en liten kavalkad av några av de som känns viktigast istället, några av de jag kommer på just nu.


 Första Hultsfredsfestivalen, 2005. Efterklang, Håkan Hellström, Lars Winnerbäck*2, men framför allt Mews avslutningsspelning. Och mötet med min karusellsyster Malte.

 Novemberkalaset 2005. Med Tuss och Sassa. Massvis med orangea små saker, äcklig tårta, god tårta, kladdkaka, våfflor och framför allt thé. Jag hade just lärt mig dricka thé och Mums Bums var sagolikt gott.

 Att flytta hemifrån för första gången. Att få nycklarna till mitt andra egna boende, när det var alldeles nytapetserat. Att köpa den finaste spegeln. Att kunna stå framför den och för första gången någonsin kunna känna att jag kunde tycka om mig själv en aning.

Att få ut mitt slutbetyg sex år efter studenten, när jag sedan länge slutat tro att det någonsin skulle hända.


Och att komma in på universitetet, även om fortsättningen inte blivit så lyckad - än...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar