fredag 19 november 2010

Day 09 – Your beliefs

Den här rubriken har jag fasat för i ett par dagar nu, för det är betydligt lättare att berätta vad jag inte tror på. Gud till exempel. Religioner gör mig snudd på förbannad, tänk vad mycket färre krig det skulle funnits utan den där "skiten", tänk vad mycket mindre lidande det skulle funnits i världen, vad mycket färre anledningar till folkmotsättningar det skulle funnits. Vad mycket bättre förutsättningar världen och dess befolkning skulle ha?

Men det handlar ju inte om vad jag inte tror på nu...

Vad tror jag på?
Jag tror på andlighet och balans, på godhet, på möjligheter, på ödet, på den lilla människans makt att styra över sitt eget liv - även om det kan vara hemskt svårt! Man behöver en hel del mod och självförtroende för det.

Jag tror på att aldrig riktigt släppa barnet i sig, oavsett hur gammal man är. Jag tror att det aldrig är för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar