måndag 16 maj 2016

Trädgårdstider


Äntligen har det börjat igen, Trädgårdstider som det numera heter efter att ha gått igenom de flesta av veckodagarna i programtiteln. Det programmet är ett av mina bästa vårtecken. Fast jag tycker att det börjar på tok för sent under säsongen. Försår och grejar gör man ju redan i februari, mars. Kan det inte vara lämpligt att börja sända redan då?

Med mina odlingar händer det inte så mycket för närvarande. Jag har ju planer på att skola om en hel massa plantor och gräva land. Men jag har inte riktigt kommit igång med det ännu. Latheten har tyvärr segrat när jag funderat på att plantera palettblad de senaste dagarna. Men! Jag har börjat spana på väderrapporterna i hopp om att kunna planera in grävande av potatis/brytärtsland och innan veckan är slut hoppas jag att landet är i ordning och reda. Sånär som på påfyllnad av jord möjligtvis. Det är inte lätt det här att sakna körkort och bil när man behöver stora mängder jord. Och så ekar det kanske lite tomt på kontot för tillfället också. Ehum. Harkel.

Om jag skriver här att jag tänker plantera om växter imorgon kanske det går bättre iallafall. Vi testar. Jag återkommer med bildrapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar