söndag 1 maj 2016

Tanke


Visste ni att pensée betyder tänka på franska? Kanske att penséer ser lite tankfulla ut, när jag tänker efter? Nå, nog om den kuriosan nu. Jag har nått det första delmålet för mitt projekt idag. Den delen som består av inköp av material, tillkapning och ihopfogande av detta samt målning av det färdiga bygget. Om jag kände mig lite smått zen första byggdagen för några veckor sedan så kan jag inte påstå att jag gjorde det idag. Idag var svordomarna många och tålamodet kort. Men klart blev det. Och lite vint. Men det bryr jag mig inte om! Det är mitt första snickeriprojekt sedan träslöjden i högstadiet, förutom montering av några möbler här och där genom åren, så det är väl inte mer än rätt att man är lite glad över att ha rott det i hamn då? Eller ja... det var ju det där med delmål. Nu ska resten till också. Förhoppningsvis blir det någon av de närmsta dagarna. Sedan kan jag äntligen visa upp projektet här!


De här penséerna fotade jag hos min mamma förra sommaren. Jag blev väldigt förtjust i den här ljuslila/blå färgen och funderar på om jag inte skulle försöka hitta någon sådan att ha på balkongen i år tillsammans med några vita? Och kanske rosa.


Efter att jag avslutat det där byggprojektet i eftermiddag cyklade jag hem igen och nu känner jag att det börjar bli dags för något ätbart i väntan på kvällens avsnitt av The Little couple, en serie jag började följa tidigare i vår och nu är helt fast i. De är så himla roliga, Jen och Bill. Har ni sett det någon gång?


Tills vi hörs nästa gång lämnar jag er med de sista penséebilderna här. Och några nya tankar, kanske. Adios!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar