söndag 1 maj 2016

Tant grön


Jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag aldrig återkom med bilder efter att jag flyttat in i min nya lägenhet förra året för att jag inte riktigt trivdes. Möbler flyttades runt, gardiner betraktades med kritiska ögon, hjärnan snurrade på högvarv kring hur jag skulle kunna få ordning på det hela. För lägenheten var ju ljus och fin. Jag hade goda förutsättningar. Ändå ville det sig inte. Förrän jag plockade in blommorna från balkongen framåt höstkanten. Eftersom jag bara har två fönster, ett i vardagsrummet och ett i köket, så fick jag samla blommorna i stora grupper vid dem. Och plötsligt trivdes jag!



Jag färgsorterade böckerna i bokhyllan också. Jag älskar't! Sen får alla antifärgsorterande boksnobbar säga vad de vill.  Jag hittar mina böcker ändå när jag vill.

 
Och den där lyckoklövern alltså... den är verkligen världens bästa lyckobärare.






Blommor alltså. Det är inte bara på balkongen jag vill skapa en djungel alltså. Sedan vore det förstås rätt trevligt att byta ut några av mina trista, billiga möbler som följt med från det att jag bodde hemma och från när jag var student som behövde tänka praktiskt och billigt snarare än fint. Men det är en annan historia...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar