tisdag 17 januari 2012

Tio grejer

Jag hakar på en lista som jag hittade hos Chula!

1. Vad gjorde du för tio år sedan? 
2002... gick jag andra och tredje terminen på gymnasiet. Jag minns inte så mycket från den tiden, det hände helt enkelt ingenting att minnas då. Jag gick i skolan, sedan åkte jag hem och såg på tv eller nåt. Jag hade tappat kontakten med de gamla vännerna för flera år sedan och umgicks inte med någon i klassen heller.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag flyttade 50 mil och började studera till lärare. Helt galen tanke, för ett år sedan var jag nyinflyttad på 19 kvadrat, utforskade Göteborg och gick på föreläsningar. Det känns ju som igår!
3. Fem snacks du gillar
För mig är snacks popcorn, chips, nötter och sådant. Det gillar jag inte. Jag är en godismänniska rakt igenom, och choklad är förstås bäst.

4. Fem sånger du kan hela texten till
My heart will go on (första låten jag kommer att tänka på bara för att jag såg den under "jullovet")
Typ tjugo låtar till av Celine Dion
Nån The Corrs-låt (var länge sedan jag lyssnade på dem, minns inga titlar.. Only when I breath kanske nån hette?)
Hela skivan The Bridge av Ace of Base (första musikskivan jag fick)
Klass 2:s luciasånger (ni vet på ett ungefär vad det handlar om för låtar, jag orkar inte försöka minnas titlar)

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
Köpa ett stort hus med stor trädgård hemma i byn (lånar Chulas punkt här)
...eller egentligen en stor tomt som jag kunde bygga mitt egenritade hus på
Köpa en lägenhet som ligger lite mer centralt och är lite större än mitt studentrum här i Göteborg
Skippa studielånet
Ta med mamma och vänner på resor till mina drömmars resmål
Jobba lite och ha mycket fritid som jag kunde spendera på att försöka författa böcker, bli delvis självförsörjande och köpa (och förstås läsa) böcker till mitt drömbibliotek.

6. Fem dåliga vanor
Att byta ut mat mot godis
Att inte motionera
Vela (den var så klockren, så den lånar jag också av Chula)
Att isolera mig hemma istället för att umgås med vänner
Att skjuta upp tråkiga saker som städning och diskning, vilket får mig att ha ångest över det jag ska ta tag i samtidigt som jag vantrivs för att det ser för jävligt ut runtomkring mig, istället för att ta tag i det direkt.

7. Fem saker du gillar att göra
Läsa
Sova
Brodera
Fika
Se på serieboxar

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa
Skinn, leopardmönstrat... hm, kan inte komma på nåt mer på rak arm. Rött är sällsynt i min garderob, men att säga att det aldrig förekommer är att ta i. Paljetter förresten, nåt riktigt paljettprytt och glittrande. No-oh!

9. Fem favoritleksaker
Datorn
Böcker
Teven
Kameran
Tidningar


10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen
Har nog inte ens så många läsare här. Men Cat, Maddur och Elisabeth kanske vill göra den? Och ni andra som tittar in och känner er lockade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar