söndag 1 januari 2012

2012.



2011 var inget bra bloggår för mig. När jag tänker efter var nog inte 2010 det heller. Däremot har jag skrivit dagligen på andra ställen. Men jag saknar det regelbundna bloggandet, och som det känns just nu skulle jag vilja göra det mer regelbundet framöver.

Hur det blir när jag översvämmas av kursböcker och inte längre har tid att skriva som jag vill vet jag inte. Men jag tänker att jag i alla fall ska göra ett försök att väcka min halvslumrande blogg ur sin dvala. Jag hinner ju inte läsa särskilt mycket nuförtiden. Skönlitteratur, alltså. Så jag kommer nog inte skriva så mycket om böcker. Jag brukar inte göra så mycket spännande efter seminarier och föreläsningar heller, snarare släpar jag mig hem och kraschlandar i sängen framför teven eller vid datorn. Jag saknar motiv att fotografera i Göteborg. Så jag kan inte berätta om spännande grejer eller visa upp så många nya foton regelbundet. Men det ska nog ordna sig ändå.

Jag har en bildmapp fylld till bristningsgränsen med bilder jag hittat på nätet som inspirerar mig på ett eller annat sätt, oftast är de inredningsrelaterade som trogna läsare nog kan lista ut. Sedan ska jag nog kunna knåpa ihop ett och annat mer eller mindre filosofiskt blogginlägg med ojämna mellanrum också.

Så ja. Hädanefter kommer jag, kanske, blogga lite mer regelbundet! Hoppas ni kommenterar lite då och då, så jag vet om någon fortfarande läser. Kanske skulle det rentav kunna vara så att någon helt okänd läsare vill ge sig till känna också? Det vore väldigt roligt!



3 kommentarer: