tisdag 10 januari 2012

Åter i verkligheten


 Enligt min tågbiljett skulle jag ha varit framme i Göteborg vid 21:30 igår. I verkligheten var jag det först 23:15. Och innanför dörren hemma i studentrummet var jag drygt en halvtimme senare. Jag var inte vidare glad för det, men vad kan man göra åt nerrivna ledningar och sådant?

Som tur är, innebär lärarstudier (åtminstone just nu) ofta lite sovmorgon i alla fall, så klockan ringde inte förrän kvart över åtta imorse. Jag lyckades således skrapa ihop nästan åtta timmars sömn innan jag begav mig till årets första föreläsning, tentainlämning Och tentauthämtning (av grammatiktentan jag gjorde i början av december). Sedan kilade jag snabbt iväg till min praktikskola för att få en underskrift på mina närvaropapper innan jag handlade (skåpen gapade ju helt tomma efter tjugo dagar hemhemma). Efter lite välbehövlig mat gjorde jag en kraftsamling och tog mig iväg till "posten" för att hämta ut två paket. Sims är en julklapp från pappas jobb. Ja, han har en sån schysst julklapp som innebär att man får välja mellan typ åtta olika alternativ, och den brukar jag få. I år blev det Sims. Förra året blev det denna ljusstake, i vitt. På baksidan av kartonger finns en bild på den svarta varianten och jag måste säga att jag tycker den är snyggare. Jag gillar inte ytan på den vita, eller nyansen. Så jag leker med tanken på att spraylackera den i svart istället. Vad tror ni om det?




Men det är ju inte bara Sims som skådas på bilden högst upp. Det andra paketet var från cdon och innehöll Backpacker och säsong fem av Greys anatomy. Jag hoppas få tillfälle att titta en massa på Greys framöver, mellan skrivuppgifter och annat plugg... Tyvärr ser den närmaste veckan ganska fullspäckad ut. Den 18:e är kursen slut och då ska två texter in, förutom att ett seminarium eller vad de nu kan tänkas kalla det, äger rum då. Seminariet kräver också en hel del förberedelser, både läsning och grupparbete. Suck. Var tog mitt jullov vägen?




4 kommentarer:

  1. Jag tror att det skulle bli snyggt att spraylackera ljusstaken svart!

    SvaraRadera
  2. Mmmmm..... Sims ;)
    Rekommenderas INTE när man pluggar inför tenta eller liknande, snor alldeles för mycket tid. :-O

    SvaraRadera
  3. Jag skulle behålla den vit, men du vet ju redan vad jag tycker. ;)

    SvaraRadera
  4. Elisabeth: Bra att någon håller med iaf!

    Frugan: Haha, tro't eller ej men när jag pluggar är jag faktiskt diciplinerad. Problemet på sistone har varit att komma igång bara. Motivationen är lååångt borta just nu. Tänkte annars att du skulle gilla den julklappen ;)

    Cat: Men du har inte sett den smutsvita nyansen. Den ÄR INTE FIN!

    SvaraRadera