lördag 14 januari 2012

Inget lördagsnöje


Lördagsnöjet har varit avlägset idag, men jag kan i alla fall pricka av ännu en skrivuppgift från listan. Ungefär. Jag ska låta den vila inatt och läsa igenom den en sista gång imorgon innan jag skriver ut den. Sedan återstår en skrivuppgift och en gruppredovisning och sedan är höstterminen slut. Skönt. Jag hatar den här kursen. Eller så hatar jag bara skolan i allmänhet just nu.

En ljusglimt har den här dagen inneburit också. Jag köpte tågbiljetter, så om ungefär en och en halv vecka sitter jag på tåget norrut igen! Jag kommer missa en föreläsning, men det är det värt, för jag kommer kunna vara hemma nästan en vecka.

Bilden på blommorna här ovan är från i november. Jag önskar att de blommade lika fint fortfarande, men julens vattningsbrist gjorde dem ledsna. Vårelden är en enda härva av vissna blommor, och den lilla orkidéns knoppar hade vissnat. Varenda en. Den stora födelsedagsorkidén som jag fick av Tuss lever som tur var lite mer. En liten knopp hade vissnat, men tre eller fyra blommor blommar fortfarande fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar