söndag 8 april 2012

Påskkort från landet


Påsken har kommit och nästan passerat. Jag är hemma i mitt kära paradis sedan i onsdags kväll och blir kvar fram till kommande onsdag förmiddag. Här har klappats katt, ätits på tok för mycket påskgodis (första och sista godiset i år), setts US Masters och svurits över vädret som inte håller vad det lovar när man tittar ut genom fönstret: idel solsken, men nordan(?)vinden biter så jag håller mig helst inne. Jag som bara vill ut och promenera i mina nya springskor! Ja, ni läste rätt! s. har inhandlat ett par skor som går under den benämningen. Huruvida det blir något springande i dem får vi väl säga att det råder stora tvivel om, men förhoppningsvis ska de funka för promenader i alla fall!

Sedan senast har en ny kurs påbörjats, och även om schemat varit ganska snällt hittills så är det mycket litteratur och jag har att göra innan jag sätter mig på tåget igen... Tyvärr, måste jag säga, för lusten att plugga är lite si och så just nu. Jag längtar oändligt efter sommaren och åtminstone en liten smula ledigt. En del plugg lär det förstås också bli, frågan är bara vad för slags plugg. Antagningsbeskedet till sommarterminen dröjer ännu några veckor, men jag hoppas särskilt mycket på en.

Som synes har det ekat ganska tomt här på sistone, även om jag varit och är ledig en hel del sedan tentorna så känns det inte som att tiden räcker till allt jag vill göra. Förhoppningsvis ska jag snart lyckas skriva ihop ett inlägg jag haft på lut de senaste veckorna i alla fall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar