söndag 15 april 2012

Dimanche


Jag sitter i sängen och ser de sista minuterna av Nyhetsmorgon, försöker avgöra om filen i frukostskålen är ätbar eller ej (det borde den, med bäst föredatum som inträffar först om ett par dagar, men den har stått i kylen länge nu) och  försöker intala mig att det är dags att plugga sen. Det gick sisådär igår, men jag måste ta mig igenom de planerade sidorna till seminariet imorgon bitti, även om vi mest har obligatorisk redovisning då... Det är för mycket litteratur för att unna sig att halka efter nu.

I torsdags kunde jag äntligen hämta ut salstentan som legat färdigrättad på svenskainstitutionen i närmare en vecka utan att jag kunnat ta reda på hur det gått. Jag hade marginalerna på min sida och blev precis godkänd. Det är ju allt som spelar någon roll, men lite surt känns det. Å andra sidan kände jag inte att jag lyckats banka in allt som behövdes när jag gick till Victoriagatan den där tentadagen, så jag befarade så smått att det kunde bli omtenta. På så vis är det skönt ändå, omtentan är på fredag och jag hade omöjligt hunnit fräscha upp minnet av det jag läst och dessutom bättrat på det.

Nu återstår det att se hur hemtentan gick i läs- och skrivkursen innan den är klar, sedan är det bara att fokusera framåt och på att klara den pågående kursen. Myter är inte riktigt min grej, och skrivuppgifterna verkar väldigt svåra så jag har lite lätta flashbacks av Kunskapens villkor. Det säger nog inte så mycket om man inte läser till lärare, annars förstår man nog att detta inte är den roligaste kursen. Men snart är det dags för elva dagars VFU och återstoden av den här terminen flaxar förhoppningsvis förbi fort och utan att vara så hemsk som jag befarar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar