söndag 22 april 2012

11 frågor


Susanna uppmanade alla som ville att besvara hennes frågor, och jag är ju inte den som är den... Men några nya frågor tänker jag inte komma på och jag tänker inte skicka dem vidare till 11 personer som det egentligen är tänkt.

1.
Om du har en blogg – hur hanterar du känslan: "Det här ska jag berätta!!" vs. "Varför skulle någon bry sig??"?
Det här är en fråga jag ständigt bråttas med och som nog är grundorsaken till att jag inte uppdaterar bloggen lika ofta längre. Och en anledning till att jag bloggar bakom lösenord på det finaste av fina bland alla skribentforum. Där kan jag slänga ur mig allt svammel som ingen annan finner intressant, och det där svåra som man kanske inte vill dela med precis hela världen. Det som hamnar mitt emellan dessa två ytterligheter hamnar här. Men mest tänker jag att jag skriver det jag själv vill skriva. Om någon finner det intressant, fine, om inte så är det inte hela världen.


2. Vad gör dig argast just nu?
Regeringen och den politik som förs just nu.

3. Vad gör dig gladast just nu?
Jag måste i ärlighetens namn säga att jag har svårt att finna något klockrent svar på den frågan just nu, men att sitta i vännens soffa och skratta åt AFV och gosa med hennes katter igår kväll var fint.

4. Bästa musiken?
Just idag är det My star av Brainstorm som jag blev påmind om när jag såg reprisen av Inför ESC tidigare idag. Rent allmänt är Damien Rice, Winnerbäck, Veronica Maggio, Melissa Horn, Cirkus Miramar, Ryan Adams och David Gray bland de mest spelade hos mig.

5. Bästa filmtipset?
Klassiker som Dirty Dancing, Erin Brockovich och Benny & Joon. Men jag är mer en serietjej.

6. Bästa tv-serien?
Just nu är det Revenge, Alcatraz och The Big C. Men Gilmore girls, One tree hill, Cityakuten och Greys anatomy är all time favorites, among others. Som sagt, jag är en serietjej.

7. Beskriv dig själv med tre ord.
Vilse i pannkakan.
8. Vad längtar du efter mest just nu?
"Sommarlov" hemma i Dalarna, även om jag kommer plugga minst halva sommaren.

9. Vilken ålder har hittills varit den bästa och varför?
Omöjligt att säga. Tiden kring studenten var både den värsta och den bästa samtidigt. Bästa var den för att jag lärde känna några av de finaste och bästa människorna i hela världen då. Men 2010 var rätt bra det med, då jag efter många om och men stod där med mitt slutbetyg i handen och sedan blev antagen till den utbildning jag ville. Det kändes som att jag var på rätt spår, efter många års vilsenhet.

10. Vad gör en blogg läsvärd?
Det är svårt att sätta ord på vad som gör en blogg läsvärd. Jag följer både bloggar som bara består av korta textstycken utan bilder och bloggar med mycket text och proffsiga bilder, som skriver om vitt skilda ämnen. Jag tror att det att ämnena intresserar just mig gör dem läsvärda. Många verkar besatta av att det ska uppdateras jämt och ständigt, men för mig spelar det ingen roll om bloggaren uppdaterar en gång om dagen eller en gång i veckan, det är kvaliteten på blogginläggen som avgör. 

11. Tre bloggar du följer.
CarolinaJonna och Nippertippa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar