fredag 20 april 2012

Dementorerna


Via twittraren @engiftman

Det här gör mig minst sagt förbannad. Och fundersam. Vad hände sedan? Det kan omöjligt vara okej, och det borde de (få) veta! Jag åker alltid lagligt, men får ändå en klump i magen när de där dementorerna stormar bussar och vagnar. Japp, jag kallar dem dementorer. Första gången jag var med om det här i stan kändes det som att hela bussen blev sådär iskall som när dementorerna dyker upp på tåget på väg mot Hogwarts i Harry Potter, så sedan dess är det vad jag kallar dem. Det är nog inte bara jag som uppfattar dem så, så de borde kanske överväga att ändra sin approach?

Måste väl tillägga att alla inte medför den där isiga känslan. Häromdagen när jag åkte till skolan var det en äldre kontrollant som sade ett vänligt god morgon när han dök upp (ensam, de andra var i den bakre delen av vagnen medan jag satt i den lägre mellandelen på en "ny" vagn) och det var en helt annan upplevelse. Kanske kunde de sluta anfalla vagnar i stor klunga? Det är nog det som gör att det känns så hotfullt och insatsstyrkeaktigt. Det handlar ju faktiskt "bara" om lokaltrafik, man behöver inte ta det på större allvar än vad det är.


Uppdaterat: Västtrafiks kommentar och en intervju med kvinnan som filmade finns här. Ajour är förövrigt en bra sida att ha i bloggflödet, man får bra koll på det mesta långt innan tv-media hinner ta upp det (nättidningar orkar jag inte följa).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar