söndag 15 juli 2012

Söndagsord


Jag har ett par bokrecensioner på lut, igår läste jag ut Män som hatar kvinnor, men jag nöjer mig med ett litet inlägg om allt eller ingenting idag. Jag kan konstatera att läslusten verkligen vaknat nu i sommar, men det är väl inte så konstigt egentligen. Det har alltid varit min mesta lästid, men i år kände jag mig väldigt trött på böcker efter den slitiga vårterminen, så läslusten var lite svårare att finna än vanligt.

Nu funderar jag på hur jag ska lyckas hålla liv i nöjesläsningen även i höst då jag kommer studera hela 150%. Kanske visar det sig ohållbart, men jag ska i alla fall göra ett ordentligt försök att fortsätta läsa. Om inte annat så får jag det betydligt lugnare under andra terminshalvan när jag går ner till halvfart istället och då ska jag väl kunna läsa både en och flera böcker utan problem!

Vad kan jag skriva mer? Det är egentligen inte någon brist på funderingar, men det känns fel att samla alla huller om buller i samma inlägg, så jag nöjer mig nog med boktemat för nu. Nästa bok på tur till sommarkursen blir Åsa Larssons Till dess din vrede upphör, men för att lätta upp tillvaron lite mellan alla vidriga mord påbörjade jag Simona Ahrnstedts Överenskommelser igår, ni vet den jag nämnde tidigare i år när jag skrev om böcker jag planerat att läsa i år? Jag är dock inte så bra på att ha flera böcker på gång samtidigt, så jag misstänker att den mest kommer bli liggande fram till dess att sommarkursen är över i augusti. Om jag inte stjäl till mig lite nöjesläsningstid mellan deckarna. Jag ligger för tillfället en bit före i planeringen så helt omöjligt borde det inte vara!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar