torsdag 12 juli 2012

Antagningsbesked


Ja, idag kom de, antagningsbeskeden till höstterminen. Jag hade ganska dålig koll på exakt vilken dag de skulle komma. Men så visste jag ju i princip redan att jag skulle bli antagen eftersom jag söker inom program... En ckeckpoint avklarad i alla fall. Nästa blir att söka studiemedel för hösten, men det är ju ingen brådska direkt. Först ska jag klara av sommarkursen, i vilken jag för tillfället ägnar mig åt Stieg Larssons Män som hatar kvinnor. Igår låg jag i soffan mest hela dagen och plöjde mig igenom den. Det passar ju bra när det bara regnar och regnar och regnar att gå en litteraturvetenskaplig kurs där sådant ingår... Fast idag har det faktiskt varit uppehåll och rentav en del solsken och värme också. Jag satt ute en stund i eftermiddags när jag åt och läste lite i en tidning innan jag var tvungen att retirera in till soffan igen. Imorgon ska jag ta mig i kragen och skriva ihop ett sista bidrag till kursens första seminarium som stänger på söndag, sedan kan jag ta det lite lugnare ett tag om jag skulle känna för det. Jag har läst flitigt och ligger före i den föreslagna läsplaneringen, i alla fall när det gäller skönlitteraturen. Fackböckerna ska väl också få sig en omgång snart.



1 kommentar:

  1. Duktig du är som pluggar på sommaren!
    Vad är det du ska läsa till hösten?
    Njut lite av helgen med :)

    SvaraRadera