lördag 1 oktober 2011

Rosa.

Bildkälla


Den rosa månaden är här. Sedan förra året har jag blivit personligt bekant med anledningen till att den rosa månaden kommit till. Jag har lyssnat till statistiken förut, sett hur det bloggats om alla rosa produkter som finns att köpa, sett galan i slutet av oktober då försälningssummorna redovisats. Tänkt att jag varit så glad att det egentligen inte berört mig. Har köpt rosa band och rosa disktrasor och undrat om det verkligen gör någon skillnad?

Om de verkligen gör det har jag fortfarande inget alldeles säkert svar på. Men jag fortsätter tro och hoppas att även de där små summorna bidrar till forskningens framsteg, så att fler kan överleva eller rentav slippa att få bröstcancer i framtiden.

I år är det Per Holknekt och Lena Philipsson som står bakom designen på de rosa banden. Jag gillar att det finns fler än en design att välja mellan, för tyvärr har jag avstått köp de gånger de inte fallit mig i smaken. Och så känns det fint att Per, som härstammar från hembyn med det gula huset, står bakom designen just denna gång. Jag ska definitivt slå till i år. Frågan är hur många det blir, att välja ett känns svårt!

Ni vet säkert redan det, men jag påminner om att Rosa bandet kan köpas på till exempel Apoteket, ICA och Lindex...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar