tisdag 4 oktober 2011

Besked och länkbonanza i miniatyrskala


I fredags var VFU-uppsatserna från förra delkursen färdigrättade och inlämnade till institutionen där vi skulle hämta ut dem. Det ville sig så att jag inte såg det meddelandet på lärplattformen förrän jag hunnit hem igen från mitt förmiddagsseminarium (inte så konstigt när man inte har någon dator med sig dit, kanske). Och sedan hade vi instuderingstid igår så det dröjde ända till idag, tisdag, innan jag kunde hämta ut min väl godkända uppsats. Nu återstår bara att se vad de tycker om salstentan, vars besked kommer dröja någon eller några veckor till.

Mitt första VG på universitetet. Om jag inte får fler så är jag ändå nöjd, för nu har jag i alla fall ett! Och därmed övergår vi till andra delen i den här texten.

Igår ramlade jag över en intressant länk på twitter. Jag funderar på vad man ska tänka om rapporter som dessa. Gör det någon skillnad om man väljer ekologiskt och biodynamiskt istället? Eller är allt i slutändan lika illa? Jag känner mig en smula desillusionerad. Kungsörnen som alltid varit mitt mjöl- och pastamärke. Måste jag byta nu?

Om du är i behov av att skratta lite är det här ett bra sätt att fixa det på. Om busmejl inte är en tillräckligt stor fix så finns busmejlaren också att läsa på Bloggfrossa. För att få ut mesta möjliga av Mikebikes bloggande föreslår jag dock att du också surfar in på hans sambos blogg. Hon är Tougher than the rest och jag älskar hennes bokhylla! Den måste vara den snyggaste bokhyllan i bloggosfären.

Och så vill jag avsluta med en annan länk, som jag tänkt att jag skulle dela med mig av ett tag nu. Min fruga har länge bloggat bakom lösenord, till viss frustration ibland. Man kan ju inte länka till kloka eller roliga eller fina ord när man vill då! Men nu, nu har hon minsann tagit steget ut i rampljuset igen och om ni vill kan ni läsa henne här! I alla fall för nu. Jag har noterat viss scenskräck nu när lösenordet försvunnit, hoppas hon inte tar till det igen! :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till VG:t!

    På tal om sidor att skratta åt brukar http://damnyouautocorrect.com/ (orkar inte länka i kommentaren) alltid bjuda på en hel del sådana. :-D Men den kände du säkert redan till, den är inte precis okänd!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Visst känner jag till den, hade mycket roligt åt den sidan ett tag i somras :) Hinner dock inte med så mycket utöver att försöka hinna med alla bloggar jag bevakar när jag surfar nuförtiden...

    SvaraRadera