fredag 7 oktober 2011

Over the rainbow


Idag hade jag ingenting på schemat. Inga seminarier, inga föreläsningar, ingen inläsningstid inför kommande föreläsningar eller seminarier. Bara en helt fri dag! Den första på oräkneliga dagar. Och det var så vansinnigt skönt! Även om jag tvättat, diskat ungefär halva det diskberg jag skapat tidigare under veckan när jag haft så galet mycket läsning inför seminarierna och småfixat lite allt möjligt annat, så har jag inte pluggat en endaste sekund! Som jag skrev häromdagen var det vansinnigt efterlängtat.

Igår fotade jag den dubbla regnbågen i bildregnet i det här inlägget. Plötsligt efter en hel dags skymning hittade solen fram mellan molnen. Jag har sällan sett en så stor regnbåge förut!

I helgen ska jag fortsätta i dagens anda, ta det lugnt och diska lite typ. Ska läsa ett par böcker så jag är lite bättre förberedd inför VFU:n nästa vecka och boksamtalet som är den här VFU-periodens uppgift. Det ska bli jätteroligt att få ta in en bok i klassrummet och bedriva undervisning utifrån den. Frågan är bara vilken bok jag ska välja... för enkelhets skull lutar det mot att jag väljer en av de bilderböcker vi har som kurslitteratur i kursen. Dels för att vi diskuterat och analyserat dem innan och har lite ingångsvinklar till samtalet, dels för att lektionerna då jag tänkt genomföra boksamtalen inte är så långa och då blir det svårt att hitta med en kapitelbok..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar