lördag 8 oktober 2011

AMO:s lista


A.M.O bad sina läsare fylla i den här listan och vem är jag att säga nej till en lista? Jag har ett par som väntat på tid att bli besvarade ett tag, men de får alltså vänta ett tag till nu. Denna lördag fastnade jag för den här!

Namn:
Sandra
Smeknamn: Petite s. Eller bara s. Det är viktigt att s:et är litet och att det är en punkt efter. Är så glad att mina (nät)vänner äntligen börjat lära sig detta efter flera år!   
Ålder: 26 om mindre än en månad. Försöker förlika mig med detta faktum. Känner mig mer som 16 ju. Eller 46, kanske.
Bor: På 19 kvadrat i Göteborg, med en ständig längtan hem till det gula tegelhuset vid Orsasjöns strand i Mora.
Sjärntecken: Skorpion.
Äter helst: Godis. Dumt nog. Utan tillgång till ugn framstår annars ugnsrostade rotfrukter, kyckling/fläskfilé och vitlöksost eller mangorajasås som det mest fantastiska i universum.
Favoritfärg: För varje år lägger jag till ytterligare nån eller några färger. Svart och vitt funkar alltid. Buteljgrönt är min säsongsfärg.
Bästis: Jag kan inte riktigt säga att jag har någon längre. Men jag tycker vansinnigt mycket om de ganska få men väldigt fina vänner jag har.
Bästa ämne i skolan: Svenska och engelska. På komvux tog jag revansch på franskan också! :)
Bästa film: Jag återkommer ständigt till Erin Brockovich, Dirty Dancing, Benny & Joon, Min tjej och Stekta gröna tomater (den sistnämnda borde de visa på tv snart, för den har jag inte sett på länge inser jag nu).
Film jag aldrig vill se igen: Den där tapeterna ramlar ner från väggen. Med Björn Skifs. Inte Drömkåken, utan den där andra som jag råkade se en glimt av när jag var liten och drömde mardrömmar av i flera år efteråt. När jag klev in i klassrummet i gymnasiet en rast och upptäckte att några tittade på den fick jag snabbt gå ut därifrån igen. Hu!
Fritidsintressen: Läsa, se serier, läsa bloggar, läsa inredningsmagasin, fika, skriva.
Vill jag bli: Lycklig och en smula mer självsäker och frisk. Lärare i svenska för tidigare åldrar, tror jag. Eller något inredningsaktigt.
Drömresmål: Frankrike, England, Kanada och väl valda städer i USA såsom San Fransisco, New York och Boston. 
Detta visste ni inte om mig: Jag kan inte komma på något lagom snällt avslöjande att avslöja om mig själv. Tråkigt nog.
Är jag hemligt kär i: Matt Czuchry (Logan i Gilmore Girls) och Anders Bagge. Och Martin Timell, lite.
Blir jag lycklig av: Mina fina fina mjaus, Caspian och Sessan. Och paradiset där hemma i Dalarna.


 Sessan
Caspian

1 kommentar:

  1. Hmmmm... Svart tavla OCH overhead - i samma (på chalmers i varje..) sal då.. ;) Hum har iof ngra år på nacken oxå.. ;)

    SvaraRadera