lördag 8 oktober 2011

Chulas lista med tre...


"Det känns ju tråkigt att alltid sno andras listor. Därför gör jag idag en egen!" skrev Chula  och avslutade med att vi som läste den gärna fick fylla i den också. Och då gör jag såklart det!

Nämn:
3 favoritfärger
-svart
-rött
-grönt

3 personer du skulle vilja ha som mamma
-Malou von Sivers
-Astrid Lindgren (men hon hade väl passat bättre som mormor eller farmor, kanske?)
-Lorelai Gilmore


3 saker du ångrar
-att jag slutade spela fiol
-att jag gav upp franskan i högstadiet (även om jag tog upp den igen på komvux)
-att jag inte kan lägga band på min dramatiska sida ibland när livet är väldigt kaotiskt

3 saker du skulle vilja jobba med/som
-arkitekt eller inredningsarkitekt
-författare
-lärare

3 personer du skulle vilja ha som pappa
-jag kommer faktiskt inte på en enda en...

-Lasse Kronér kanske?
-nån mysig, snäll, stöttande och närvarande?


3 saker du gör på morgonen
-vaknar
-ser Nyhetsmorgon
-önskar att jag fått sova nån timme till

3 favoritord
-pälsboll
-snöflinga
-nattfrost (lite lätt inspirerad av min fru, kanske? :)


3 favoritsamtalsämnen
-inredning
-TV-serier
-mina och andras pälsbollar


3 onödiga saker i ditt hem
-diskpropp (jag vet att det slösar på mer vatten men jag kan inte diska i diskvatten, det känns inte som att disken blir ren om jag inte har en lagom fuktig istället för genomblöt disksvamp och dessutom börjar mina händer klia)
-ganska många av kläderna i garderoben
-den vansinnigt obekväma fåtöljen som ingick i möblemanget som fanns här när jag flyttade in. ibland får den extraknäcka som klädhängare när klädbetjänten är överfull, gångerna jag suttit i den kan räknas på en hands fingrar och tiden det handlar om är minimal.

3 saker du vill göra i höst
-åka hem! (och det ska jag, om två och en halv vecka!)
-ha ledigt i flera dagar (den här helgen är den första den här terminen då jag inte Behöver plugga, dock ska jag göra det litegrann ändå)
-fira födelsedag med ett novemberkalas tillsammans med mina vänner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar