måndag 26 september 2011

Colour


Bild: IKEA Livet hemma

Jag fastnade för färgerna i den här bilden. Egentligen är jag ingen gul människa. Alls. Och jag har haft ganska svårt för orange därtill. Men nånstans började det svänga. Skulle gärna haft det marockanska kaklet i mitt drömslott. Tror inte jag är så modig att det skulle fått sitta i köket, men i en tvättstuga skulle det lyst upp ganska fint?

Jag älskar taginer för övrigt. Så himla fin form. Har alltid stått och fingrat på dem när jag besökt IKEA, men priset har hindrat mig från att slå till. Sedan vet jag inte om jag verkligen skulle använda den heller, det känns som att den skulle kunna bli en sådan där dammsamlare längst in i köksskåpet som glassmaskiner och popcornmaskiner och allt vad det nu är, har blivit genom köksmaskinsrevolutionen de senaste årtiondena (själv har jag dock inga sådana dammsamlare, så en dammsamlande tagine hade kanske varit okej?)


Idag var det introduktion på terminens andra delkurs. Resten av dagen har jag försökt avverka så mycket litteratur jag bara kunnat, men jag blir hemst trött i ögonen på en gång jag börjar läsa nuförtiden. Förmodligen skulle ett besök hos optikern varit på sin plats. Eller så beror det på att jag är trött, helt enkelt? Koncentrationen var också svårfunnen idag. Läste en bok med världens minsta text först, och sedan en manga. Manga är inte min kopp thé, så att säga. Jag läser Laban i lokaltidningen hemma om jag ramlar över en tidning. Men annars var det många år sedan jag läste serier, har aldrig riktigt gillat den typen av "litteratur" riktigt...

2 kommentarer:

  1. Hoppas att tentan gick bra! Bara ordet salstenta är ångestframkallande. ;-) Du har i alla fall en utmaning/utmärkelse att hämta på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Jag hoppas också att den gick bra! Jag var faktiskt inte nervös eller så under tentandet, den kändes inte så hemsk eftersom det inte var någon sådan tenta där man skulle banka in en massa fakta och ge exakt rätt svar på frågor. Men man vet ju aldrig om man skrivit tillräckligt bra ändå...
    Och tack för utmaningen/utmärkelsen! :)

    SvaraRadera