torsdag 22 september 2011

Salstentatajm


Jag har knappt haft tid för annat än att plugga sedan skolstarten den första september. Tycker jag. Men idag och igår har jag suttit med näsan i böckerna precis hela dagarna, typ. Imorgon är det dags för första salstentan. Jag känner att jag har hyfsad kontroll över det hela, eftersom vi fått läsa tentauppgiften i förväg och kunnat läsa böcker och förbereda oss. Men jag ser inte speciellt mycket fram emot att sitta och skriva i upp till fyra timmar för den skull...
 

Och inte kan jag trösta mig med att det kommer lugna ner sig framöver bara för att den här kursen är avklarat heller, nej nästa kurs är ännu mer fullsmockad med litteratur. Jag hämtade ut ett bokpaket på 4,5 kilo på posten idag som mamma skickat. Ändå saknas flera böcker fortfarande. Jag tröstar mig med att det är mycket barnböcker. De borde vara både snabb- och lättlästa. Mestadels!

Får se om jag hinner skriva något mer här i helgen eller så, kanske. De få stunder jag inte pluggar försvinner med ett litet poff och hinner inte riktigt ägnas åt bloggen...




1 kommentar: