lördag 4 februari 2012

Février


Det har blivit februari sedan jag senast skrev. Jag har återvänt till Göteborg efter en alldeles för kort vecka hemma i Dalarna, varit på 25-årskalas för min fina Snuss, börjat sakna Tuss som rest iväg till Asien i sju veckor... det har gått två dagar sedan hon for. Bra ekvation, väldigt bra. Not.

Hela världen är iskall och min vattenkokare arbetar flera gånger om dagen för att göra thévatten. Ljus har tänts, även om det känns lite halvdant efter att ha sett bilderna från Guldheden där ett studentbostadshus brinner och en  person har hittats död på nyheterna. Jag hoppas att ingen jag känner bor där. Eller alltför nära.

Jag har ägnat dagen åt lite plugg och en del städning som slutade med att jag tömde dammsugarpåsen på allt sitt innehåll för att hitta T-tangenten till datorn. Låt oss säga att det tog ett tag, ledde till en hel del nysande och att jag fick dammsuga om en del av golvet.

I väntan på att årets Melodifestival-följetong ska dra igång ser jag Postkodmiljonären och äter kladdkaka. Och dricker thé, förstås. Friggs Green Chai med kanel och kardemumma, en av favoriterna. Men nu är det alldeles strax dags! Jag återkommer kanske med en liten utvärdering lite senare...

Bilder: Privata

1 kommentar: