onsdag 8 februari 2012

Hundrafemtio


Det blir inte så regelbundet skrivande som de första veckorna på året. Jag har inte så himla mycket att skriva om liksom. Vårterminskursen drog ju igång för ett par veckor sedan och i och med att jag valde att åka hem en vecka och dessutom inte fick fatt i böckerna direkt ligger jag en smula efter med läsningen. Jag har läst ikapp en del och som tur är är det inte så fasligt mycket läsning i denna kurs som i litteraturkursen i höstas heller, så det jag inte hunnit med känns inte överväldigande. Men det börjar definitivt kännas lite jobbigt att tänka på salstentan i mitten av mars. Snart måste jag lägga i en högre växel, inte minst med tanke på att det bara är några veckor kvar till VFU:n. Under de veckorna orkar man inte tänka på kurslitteratur, vilket innebär att jag inte har särskilt mycket effektiv tentapluggstid kvar...

För en stund sedan blev jag uppringd av en studievägledare som informerade om en ändring i upplägget av höstens studier. Ändringen innebär en studietakt på 150% under första halvan av terminen, varav 50% är på distans. Men å andra sidan kommer studietakten bara vara 50% på distans under andra halvan av terminen. Jag har förstås inte hunnit tänka så mycket på det ännu, men jag tror det kan bli bra.

Anledningen är att engelskan inte ges på heltid under en halva av terminen som det informerats om tidigare, utan på distans över hela. Och matten som jag tydligen lagt under andra halvan av terminen har jag flyttat till första halvan istället. Det blir skönt att få den undanstökad så snabbt som möjligt tror jag, med tanke på att matten är det jag fasar näst mest över under studietiden (efter examensarbetet)...

Idag har jag, på tal om skolan, inga lektioner. Därtill har jag inga planer på att plugga heller eftersom jag pluggade en hel del i helgen, bortsett från att jag ska gå igenom ett par elevtexter tills imorgon då vi ska göra bedömningar av dem i basgruppen. Skönt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar