söndag 26 februari 2012

Studier i hängmattan


Det tog betydligt längre tid att gå igenom kurskatalogen med alla sommarkurser som ges på distans än jag hade tänkt mig. Jag hann se (höra) mer än en disc med Gossip girl-avsnitt under tiden och sedan var dagen, och helgen, slut.

I slutändan blev elva kurser kvar och även om det finns en risk för att jag möblerar om någon enstaka kurs i rangordningen innan ansökningsdatumet går ut så är den första delen definitivt spikad. Men just nu orkar jag inte tänka tanken att sätta mig och pussla mer med det här, så det blir nog som det blir bara.

Såhär blev listan:



Sommartermin 2012

1. Moderna kriminalromaner 7,5hp
2. Kreativt skrivande I 7,5hp
3. Mobbning i lärandemiljöer I 7,5hp
4. Att skriva barnlitteratur, preparandkurs (Distans, Deltid) 7,5hp
5. Deckaren, igår och idag. Från Agatha Christie till Stieg Larsson 7,5hp
6. Astrid Lindgrens författarskap (Distans, Deltid) 7,5hp
7. Chick lit (Distans, Deltid) 7,5hp
8. Kultur och samhälle i Frankrike 7,5hp
9. HBO och det samtida TV-dramat (Distans, Deltid) 7,5hp
10. Sociologi, GR, (A), Ungdomssociologi 7,5hp
11. Ungas kultur i ett digitalt medielandskap 7,5hp

Det som återstår att besluta är om jag ska försöka mig på 15 hp i sommar, eller om det räcker med 7,5. Med tanke på att jag ska läsa 150% halva hösten så lutar det åt det senare.

2 kommentarer:

  1. Många intressanta kurser det där, speciellt moderna kriminalromaner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, med tanke på att jag inte är mycket för kriminalromaner/deckare så var det inget självklart val att välja de kurserna. Men jag gillar ju att läsa och vill läsa på sommaren, så förhoppningsvis är det mer roligt än jag kan föreställa mig :)

      Radera