onsdag 8 februari 2012

Pysssko


Apropå föregående inlägg om pensionsåldersförslaget läser jag följande i facebookflödet från gruppen VI som INTE vill ha FREDRIK REINFELDT som STATSMINISTER:
Sverige har nästan Europas högsta ungdomsarbetslöshet. I det läget väljer statsminister Fredrik Reinfeldt (M) att ge en intervju, i Dagens Nyheter, där det främsta budskapet är att vi borde jobba tio år längre än nu innan vi får pension, till 75 år.

Om det inte vore för att människan vore så fruktansvärt läskig hade jag skrattat åt det, för mer humor än så kan det väl inte bli? Verklighetens utslitna folk ska plugga efter femtio, men gubbjäveln som säger att folk måste ställa in sig på att byta yrkesbana sent i livet genom att studera igen, tjänar 144 000 i månaden och har alla förutsättningar både ekonomiskt och ur potentiell livslängdsvinkel (hög ekonomisk standarn hänger ju samman med hög hälsa och därmed chansen för ett långt liv), han tycker att det är för sent! Jävla dubbelmoraliserande rådjursögda smurf!

(som synes är en karriär inom politiken inte att tänka på för min del, jag skulle aldrig kunna debattera på ett riktigt vis utan stå där och skrika diverse skällsord och förolämpningar och skiljas från min post fortare än kvickt, haha!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar