måndag 31 januari 2011

Silence



Det är mycket på schemat, mycket att läsa, mycket av allt just nu. Motivationen att skriva finns inte riktigt, och möjligheten är därtill en smula begränsad sedan min inte ens halvårsgamla dator kraschade igår. Den är inne på "lagning" (jag hyser litet hopp om att det faktiskt kommer vara ett fel som täcks av garantin och jag är tveksam till att lägga ut en massa pengar på en kraschad dator..) och under tiden har jag ruskat liv i min gamla med lös mellanslagstangent och mer eller mindre ofungerande touchpad (eller mest de där knapparna, vad de nu heter) så ja, skrivinspirationen tryter ytterligare. Jag vet inte om det verkligen blir tyst här, och i sådana fall hur länge. Men det kändes på sin plats att skriva några rader nu i alla fall.


På torsdag åker jag dessutom hem i några dagar. Det ser ut att vara den enda lite längre luckan fram till kursens slut i slutet av mars, så jag tar den välbehövliga chansen. Det kommer väl mest bli läsning hela helgen, men lite kattgos och mammakramar ska jag också hinna med. Jag längtar.




2 kommentarer:

  1. Typiskt datorer att krascha sådär! Tur att du hade den gamla i alla fall, så att du inte blev helt utan dator.

    SvaraRadera
  2. Härligt att komma hem en sväng. :)
    Hoppas det löser sig med datorn!

    SvaraRadera