måndag 24 januari 2011

Seminariepremiär

Ja, idag hade jag min första seminarieträff. Det var lite extra spännande eftersom det stod hela tre olika föreläsningssalar på schemat, men det ordnade sig ganska lätt. Vi blev uppdelade i basgrupper och fick ännu lite mer information (jag tror inte mitt huvud klarar att ta in mer nu, på kvällarna känner jag mig alldeles mosig och varm, precis som om hjärnan håller på att bli överhettad och ska till att explodera ;).

Såklart ska jag fortsätta banka in kurslitteratur dock, så det blir ingen hjärnvila. Man kan säga att det var väldigt bra att jag hann läsa klart kapitlen i Kernells bok i helgen så att jag kunde påbörja nästa idag (600 härliga sidor, fast vi ska läsa styrdokument och  artiklar och andra böcker också.. typ imorgon eller nåt).


Men för att återgå till seminariet så kändes det lite jobbigt när de två lärarna inledde med sång. Det vill säga, vi skulle sjunga. Och avslutade dagen gjorde vi genom att få ett varsitt instrument i handen, lära oss ett par ackord och skriva om texten till en kort låt i basgrupperna. Sedan fick vi såklart framföra våra verk inför alla andra. Det är inte direkt något jag uppskattar, men jag måste säga att det gick väldigt bra idag trots allt.

6 kommentarer:

  1. Ujuj, sjunga!!! Fint att det gick bra i alla fall! Och på tal om VFU-placeringarna hade jag garanterat börjat tänka katastroftankar om att bli placerad någonstans långt bort dit det gick ungefär en buss om dagen. ;-)

    SvaraRadera
  2. Förstår att det inte var kul, men du - snacka om att man växer genom att göra sånt!

    SvaraRadera
  3. Elisabeth: Haha, ujuj var ett milt uttryck! Jag tyckte att jag kunde sjunga förr i tiden, men med försämrad kondition (lungkapacitet) har det liksom gått utför med det..
    Det tycks som att vi är sådana människor båda två då. Men det är ju tursamt att man får veta det så snart efter att man börjat, och att jag hamnade i centrum och att placeringen gäller hela studietiden nu :)


    Frugan: Så sant som det var sagt! Men nu var vi ju en mindre grupp på ca 25 studenter, hade vi varit helgrupp (340 typ) så hade jag nog sagt tack och hej ganska direkt ;)

    SvaraRadera
  4. haha, fy!! glad att inte vi behövde sjunga (el tur för de andra snarare.. ^^)

    Ang mina disträ å ngt frånvarande svar, så är det inget att ta personligen..
    Trevlig helg å glöm inte titta upp å andas lite medans traven av böcker minskar..

    SvaraRadera
  5. Shit vad jag känner igen det där med hjärnan när man har lärt sig för mycket. :)

    SvaraRadera
  6. Mija: Men hur mycket lär man sig när hjärnan kokar undrar jag? Jag tror att det mesta försvinner ut genom andra örat direkt, eller så tar man inte in något alls :)

    SvaraRadera