onsdag 30 oktober 2013

Mitt i terminen-update

Bildkälla: okänd

Idag blev jag äntligen klar med skrivuppgift/tenta 3 av tre i kursen som avslutades för nästan två veckor sedan. Det var vansinnigt segt att skriva dem och det är så skönt att veta att jag har dem klara nu och kan fokusera helt på historian jag läser nu. Med tre liknande uppgifter. Hu, men klarade jag de första tre så lär ju de också bli klara så småningom. Eftersom deadline är först i december har jag ingen jättebrådska, men visst vore det skönt att ligga i fas både under de kurser som ska läsas nu och framöver, och inför jul och projektarbetet som ska produceras därikring.

Till helgen åker jag i alla fall hem och pausar lite, men jag hinner förhoppningsvis pricka av en uppgift under tågresorna och komma en bit på väg med en släktträdsuppgift hemmavid också. Mellan hårklippning, öronläkarbesök och födelsedagsfirande.

Som pepp inför julen som närmar sig köpte jag tågbiljett till julhemresan idag också. Jejh! En dag, vecka, kurs, månad i taget så är snart terminen avklarad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar