måndag 14 oktober 2013

Wishlist 2 - inredning

Bildkollage med lånade bilder från Iittala, Åhlens, Ikea, Svenskt tenn

Med tanke på att jag så sent som igår publicerade önskelisteinlägg där jag skrev att jag bara önskade mig tre saker i födelsedagspresent i år så är det här kanske ett oväntat inlägg. Ytterligare en önskelista, med en hel massa olika saker liksom. Men det här är inte saker jag önskar mig i present egentligen. Det här är snarare en önskelista över saker jag hoppas på att kunna investera i själv någon gång. Saker jag drömt om länge och därmed vågar tro att jag kommer kunna leva med under lång tid framöver. Saker som inte kommer bli "felköp".

Inredning är mitt stora intresse. Jag läser bloggar och mängder av tidningsmagasin i ämnet. I mån av ekonomiskt utrymme köps det också inredningsprylar ibland. Men hittills har jag varit väldigt splittrad i vilken stil som faktiskt är min. Jag har bara hunnit påbörja en idé innan jag hunnit ändra smak och börjat drömma om något annat. Det har resulterat i alldeles för mycket ogenomtänkt konsumtion av saker som sedan bara blir liggande. Saker jag borde rensa ut och sälja på en loppis någon gång, nästa sommar kanske?

På senare tid har jag ändå fått en allt klarare bild av vad som faktiskt är min stil. Inte minst sedan jag flyttade in i mitt nya studentboende. Gardinerna jag tvekade på om jag skulle slå till på trots att csn-frågan inte var löst visade sig vara det bästa köpet jag gjort på evigheter! Den röda tråden har äntligen synliggjorts för mig: en lugn bas, vitt, grått och en del svart (men inte för mycket, det blir helt enkelt för skarpt i mitt tycke). Och så några färger till det. Turkost, vinrött, mörkgrönt (som byts mot ljusare grönt till våren och sommaren). Och blåvitt, men bara i köket.

Hur tänker ni kring inredning(sstil), trender, färger och konsmtion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar