söndag 13 oktober 2013

Wishlist

Kollage av mig med bilder från följande källor: Bild 1 Bild 2 Bild 3 Bild 4 Bild 5

Om inte alltför länge är det dags att fylla år igen. Ni har säkert inget som helst intresse av hur min önskelista ser ut, men här kommer den i alla fall. Jag försöker ju sparka liv i den här bloggen så då får jag passa på när inspirationen dyker upp.

Önskelistan är rätt minimerad i år, som ni kan se. Egentligen står bara tre saker på den lista jag lämnat ifrån mig. Jag önskar mig vävda, tjocka grytlappar så att jag aldrig mer ska behöva bränna mig på grund av för tunna grytlappar. Jag önskar mig en eltandborste också. Sen jag övertog mammas gamla och de borsthuvuden hon hade kvar till den i somras har jag blivit lat och insett hur bra de är. Tyvärr räckte borsthuvudena inte så långt, och fler går inte att få tag i tror jag, så en helt ny tandborste som man kan få tag i borstar till lite varstans känns som en bra önskan. Och så slutligen den bok jag har utnämnt till årets jullektyr. Lucy Dillons senaste i pocket. Jag läste de två första i serien förra julen, så det skulle vara fint att läsa del tre i år.

Som bonus önskar jag mig ett nytt sofföverdrag till min röda Klippan, men det kommer jag nog snarare investera i själv om det skulle finnas utrymme för det. När jag köpte soffan valde jag rött överdrag eftersom jag drömt om en röd soffa ett längre tag. Eftersom jag visste att jag inte kommer ha den här soffan för evigt (den kommer fara på tippen så fort jag är färdig med skolan och har råd att köpa en bekväm soffa, that's for sure!) så bestämde jag mig för att våga. Ifall det inte skulle fungera så skulle det ju inte vara hela världen med en så billig soffa liksom. Men nu har den varit i bruk några månader och nej, det funkar inte. Grått lockar. Kanske i form av ett helt överdrag, men en stor grå pläd eller ett överkast hade nog också kunnat fungera...

Egentligen finns en till önskning, men den har jag redan uppfyllt själv. Vad det handlar om kommer jag nog skriva om i början av november eller så. Så kan ni klura på vad det handlar om så länge ;).

Det är ju rätt intressant annars att se hur önskelistorna krymper alltmer för varje år. Plötsligt förstår man hur det kom sig att ens föräldrar bara önskade sig snälla barn när man vara liten och frågade dem vad de ville ha i julklapp eller födelsedagspresent. Visst skulle jag kunnat addera fler saker till min lista. Men i takt med att jag blir alltmer medveten om konsumtionsmönster och funderar över om det finns ett direkt behov av någonting känns det rätt bra att inte gå bananas över prylar. Det förtjänar egentligen ett eget inlägg, tror jag. Kanske jag återkommer med ett sådant vid ett senare tillfälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar