tisdag 1 oktober 2013

Tiden.



Förra veckan blev jag äntligen clearad av csn och kastade mig över SJ:s bokningssida för att i torsdags morse, nä stryk det, det var ohemult tidigt, så tidigt att det borde vara olagligt att kalla det morgon... gick upp. 04:40 ringde väckaren efter onsdagens kursavslutning och start på den nya kursen, och jag samlade ihop mitt pick och pack och tog vagnen genom en öde stad till centralen. Så ödsligt har jag aldrig sett Götet förut. Och det lär nog dröja innan det händer igen.


Jag hittade en avgång som gick via Stockholm med ett halvlångt uppehåll där. Det utnyttjade jag på bästa vis och träffade en vän jag inte sett på fem år ungefär. Det var fantastiskt fint. Men kort. Så jag hoppas på en längre repris framöver...

                                                            
Hemma lyste solen.


Och katterna ignorerade mig, typ. Men söta var de <3.

 Efter den tråkiga sommaren, ur ekonomisk vinkel, tyckte jag att det kunde vara på sin plats med ett China-besök. Aldrig har den friterade kycklingen smakat godare! Hoppas på en repris i samband med min födelsedag också - till vilken jag säkrade hemresan igår!


Men en helg går fort. Särskilt om den hör till de sällsynta på hemmaplan. Snart skramlade jag fram genom Sverige med rikte mot västkusten igen. I det här gamla tåget.

Och idag är det redan tisdag. Och oktober har det blivit. Jag har morgonseminarium imorgon, för tredje dagen i rad, och borde redan sova. Men inte kan man väl göra det så tidigt? Jag satsar på sovmorgon på torsdag istället, då de varit så snälla och schemalagt eftermiddagspass istället. Fredagen är schemafri, men ska väl ägnas åt en del plugg ändå. Det har skjutits på framtiden lite längre än det egentligen var menat nu...

Men jag hoppas att jag ska ha lite tid och ork över för att blogga lite mer också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar