torsdag 16 maj 2013

ESC 2013 Semifinal 2


Denna semifinal är en plågsam historia. Den temporärt placerade parabolen och den kraftiga blåsten är för det första en genomusel kombination och har lett till att bilden försvunnit och jag fått springa ut och justera ett otal gånger, så jag har missat stora delar av några bidrag.

Och vad gäller själva semifinalen så känns startfältet verkligen mycket sämre än det i tisdags. Jag har i alla fall plockat ut de bidrag jag hoppas och/eller tror kommer gå vidare till finalen som vanligt.

Norge och Ungern är mina favoriter, resten av startfältet spelar i en sämre liga. Positivt är dock att Finlands bidrag växte sedan förra lyssningen och därför hoppas jag också en liten smula på dem.

Såhär ser min lista ut i sin helhet:

Norge
Ungern
Finland
Lettland
San Marino
Azerbajdzjan
Malta
Georgien
Schweiz

Om jag räknade snällt med min joker i tisdags så fick jag rätt i nio av tio fall. Idag känns det mycket mer osäkert. För sakens skull väljer jag en joker idag också och den blir Island trots att jag själv inte alls gillade den. Andra verkar dock göra det så, ja. Den kan överraska!


Uppdatering:
Och de som faktiskt gick vidare till finalen:

Ungern
Azerbajdzjan
Georgien
Rumänien
Norge
Island
Armenien
Finland
Malta
Grekland

Ser man på. Opera går visst hem i Europa. Det trodde jag aldrig. Dock vägde jag mellan Armenien och Lettland, så det var inte så överraskande. Jokern kom till användning ikväll också, men det var inte till så mycket hjälp. Jag fick bara sju rätt den här gången... och en himla massa motion när jag fick springa ut (utan att överdriva minst 25 gånger under dessa två timmar) och vrida på parabolen... Nu går jag och lägger mig och ser om ilskan lägger sig något. På lördag FÅR det INTE blåsa. Och hör sedan vädret!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar