tisdag 14 maj 2013

ESC 2013 Semifinal 1


Ja, då var alla bidrag i den första semifinalen framförda. Överraskande nog växte en del låtar jag inte alls gillade tidigare, men i det stora hela var det bara två låtar som höll en hög klass. Danmark spelar i den högsta ligan medan min tidigare favorit Irland kändes lite svagare ikväll. Det kommer bli intressant att se hur det går för dem. Jag tror ändå att båda två borde gå vidare utan problem.

Värt att notera är att jag slog på stort och verkligen röstade också. Det är jag inte så säker på att jag gjort förut!

Vilka tio tror jag går vidare då?
Danmark
Irland
Belgien
Ryssland
Österrike
Ukraina
Nederländerna
Vitryssland
Moldavien
Serbien

Min joker får bli Estland.


Uppdatering:

Vidare till final gick
Moldavien
Litauen
Irland
Estland
Vitryssland
Danmark
Ryssland
Belgien
Ukraina
Nederländerna.

Således missade jag två. Men Estland var ju ändå min joker så egentligen bara en låt. Jag skulle ha spelat på lotto idag tror jag minsann ;)

God natt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar