onsdag 28 november 2012

Juligheter

Bild: Sköna hem

Julen närmar sig med stormsteg, hörrni! Igår inledde jag julstöket i mitt rum genom att ta ner de väldigt dammiga gardinerna som hängde där. Och så hade jag advent i bakhuvudet när jag valde nya sängkläder. Gott så, eller vad säger ni? ;)

Nej men lite längre än så har jag faktiskt kommit. Jag köpte pepparkakor idag. Jag har blockljusen till adventsljusstaken inhandlade, och kalenderljuset har legat och väntat länge. Och julklapparna är helt klara, sånär som på en, sedan ska de bara slås in. Jag har ingredienser till lussekatter i skafferiet och tänkte försöka få upp granen och juleljusen till helgen. Jag har hunnit med en julskyltning i grannkommunen och till helgen är det "våran" julskyltning. Vi får se om vi tar oss iväg på den eller om vi hellre stannar hemma... Första advent är ju här till helgen i vilket fall. Hoppas bara att julkänslorna vill dyka upp också. Tyvärr försvann de med snön som kom i början av november. Den låg ju bara kvar någon dag...

Hur långt har ni hunnit i julstöket?


Edit: Jag glömde minsann nämna hyacinterna som planterats och nu håller på att slå ut. Och amaryllisen. Juligt värre!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar