tisdag 20 november 2012

25 kvadrat




Den femtonde januari är jag innehavare av en sådan här lägenhet. Fem minuter från Maxi, några hundra meter från spårvagnshållplatsen, från vilken man tar sig raka spåret till skolan utan ett enda byte. Närmre vänner och civilisation. Men störst av allt är ändå detta:








Jag kommer ha en riktig spis med ugn! Jag kommer kunna baka och laga mat i ugn och hela den grejen kommer vara så himla mycket smidigare än den var i Alcatraz. Det kommer revolutionera mitt Göteborgsboende!

Jag har googlat fram mängder med bilder från olika bloggar och så från likadana lägenheter, men jag vågar inte lägga upp dem här. Ni får hålla till godo med ritningen tills jag kan publicera egna bilder. Själv kommer jag dock fortsätta bläddra i den där bildmappen hundra gånger om dagen och fundera på hur jag ska inreda. Nu kommer jag ha hela sex kvadratmeter extra liksom. Hur kan man fylla dem?! ;)



3 kommentarer:

  1. Grattis till spis... och.. lägenhet! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack frugan! Du fattar visst galoppen direkt, spis först. Lägenhet i andra hand ;)

      Radera
  2. wohoo, snart dax flytta in, börja me allt fix å pyssel :) hur känns de?

    SvaraRadera