fredag 24 augusti 2012

Ett vitt ark.


Jag bor som bekant i ett 19 kvadratmeter stort studentrum just nu. I hyran ingår en del fula möbler som verkligen skriker institution och de har sedan dag ett bidragit till en viss känsla av vantrivsel. Men nu har jag äntligen tagit tag i det och kommer från och med nästa vecka slippa dem. Hurra! Detta föranleder förstås införskaffande av lite nya möbler, för allt jag har i möbelväg sedan innan i Alcatraz är min säng, en Expedithylla och mitt älskade Mono Flower-bord. Samt lite småpryttlar som lampor, gardiner och så förstås. Gissa hur glad inredningsnörden i mig är över det? Jo, hon hoppar minst sagt jämfota... även om det inte blir några märkvärdiga investeringar.

Först och främst kommer min snälla mamma investera i en ny säng till mig. Det är välbehövligt, kan jag säga. Men det är ju rätt trist att börja bildregnet med en resårbotten, så den tar vi sist. Utöver möblerna här nedan tänkte jag också införskaffa lite nya kuddfodral och gardiner. Ett vitt ark ska så att säga färgläggas.

Expedit är verkligen en fantastisk serie. Billig och mångsidig. Dessutom sväljer de massor med pryttlar. 3 sådana här ska göra den gamla Expediten sällskap. Två blir tv-bänk, den tredje ska ställas på den redan existerande, eventuellt som avskärmning mellan sänghörnan och resten av rummet.



Roligast av allt är att jag ska klämma in en soffa i min skolåda till bostad! Den hoppas jag ska få tillfälle att husera vänner ofta i höst. Tidigare har gäster varit sällsyntheter eftersom jag inte haft någon bra umgängeshörna. Och när jag kommit hem till någon med soffa har jag behandlat dem som vore de magiska. Man uppskattar utan tvekan soffor på ett helt annat sätt när man inte har någon själv.

Soffbord behövs. De får bli gröna och färgglada och två till antalet. Vid behov kan man kanske stapla dem på varandra och på så sätt få extra arbetsyta vid matlagning och sådant. Det behövs eftersom jag kommer skippa matbord även i fortsättningen.

Och så var det sängen.
Med tillhörande ben. Sängramen plockas isär och följer med hem till Dalarna igen för att skapa lite mer utrymme.


Samtliga bilder är lånade från Ikea.






2 kommentarer:

  1. I like! Ser fram emot många bilder när det är klart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja. Vi får väl se. Tycker att man kan pallra sig ner till stan och se hela härligheten in person istället ;)

      Radera