onsdag 2 november 2011

Back at the crime scene


Med ett favoritforum som ligger nere (ytterst tillfälligt, förhoppningsvis, men man vet aldrig nuförtiden..) och lust att skriva får bloggen rycka in som räddare. Åter på västkusten sedan i eftermiddags. Kvart över nio igår kväll skickade jag in min hemtenta, ett helt dygn innan deadline och halv sex imorse var det dags att gå upp för att hinna med tåget 06:25.

När jag kommit in i mitt rum, låst och packat ur väskorna, eller egentligen redan på bussen från centralen, kändes det som att jag aldrig varit härifrån. Nackdelen med att åka hem och mer eller mindre bara sitta med näsan i en tenta/kursböcker. Jag känner mig inte alls nöjd med den heller, den blev rörig och jag kan bara hoppas att känslan har fel så att jag blir godkänd trots allt. Men jag skulle inte bli förvånad om jag inte klarar mig den här gången. Det var svårt att hitta motivation. Nästa gång är det nog bäst att stanna kvar i mitt studentrum och slita mitt hår...

Jag ville såklart mest bara klappa kattor och se på golf och sådant när jag var hemma för första gången sedan i mitten av augusti. Jag hann med lite sådant också, och födelsedagsfirande med tårta och China-besök. Men det var inte alls i närheten av tillräckligt mycket nöje och nästa gång jag åker hem är först den 21 december...

Imorgon är det dags för introduktion av terminens tredje delkurs. Grammatik. Det känns sisådär. Grammatik är inte min grej. Särskilt inte på min födelsedag. Men sedan är jag ledig i dagaarna tre och schemat är ganska bra under hela kursen med nästan enbart eftermiddagsseminarier. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar