måndag 21 november 2011

Holiday och VFU


När alarmet är inställt på att ringa 06:00 borde man inte vara vaken såhär dags. Men TV3 visar The Holiday och den är himla fin, så jag "offrar" mig.

I torsdags och fredags skulle vi haft VFU, men det som hela tiden varit trassligt slutade ännu trassligare då våran tillfälliga handledare blev akut sjuk. Imorgon ska det tas igen, vilket innebär att jag ska ha tagit mig till en skola jag aldrig varit på förut för att möta upp de andra tre tjejerna jag ska vara där med. Det är nämligen ingen vanlig VFU den här gången, vi ska göra ett grupparbete om Svenska som andraspråk.

Annars försöker jag uppbåda motivation till att plugga grammatik till den där läskiga tentan som närmar sig, men det går inte särskilt bra kan man säga. Jag har lyckats plugga effektivt i fem timmar den här helgen, förra blev det fyra och under veckorna har det varit ganska dåligt med plugg efter eftermiddagsseminarierna som är korta men väldigt dåligt schemalagda mellan 13:15 - 15:00 nästan varje dag... Nåja, nu är det sista rycket som gäller. Jag har fram till den 2 december på mig att banka in alla verb, pronomen, particip, adverb och konjunktioner. Går det inte då så vet jag vad jag ska göra i jul...

Men nu var filmen slut och därmed ska jag sova!
Jag hoppas att jag får en sekund över till att blogga snart igen, trots tentaplugget...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar